Repertoari političke informiranosti i politička participacija u medijskom okolišu visokog izbora

Sekcija za sociologiju medija Hrvatskog sociološkog društva (HSD) najavljuje predavanje dr.sc. Dine Vozab sa Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu. Predavanje će se održati 13.11. (ponedjeljak) u knjižnici Instituta za razvoj i međunarodne odnose (Vukotinovićeva 2) s početkom u 17:30 sati.

Normativne teorije demokracije pretpostavljaju dobro informiranog građanina koji će s dovoljno znanja moći donositi kvalitetne političke odluke u različitim oblicima građanskog angažmana. Brz tehnološki razvoj i promjene medijskih sustava, sve veći broj medijskih sadržaja i formata i razvoj društvenih medija povećavaju izbor informacija i otvaraju nove mogućnosti za komunikaciju građana. S druge strane, isti ti fenomeni stvaraju nove rizike u obliku fragmentacije publika i isključivanja građana iz javne sfere što podupire zabrinutost oko utjecaja medija na političku participaciju i budućnost demokracije. U ovom izlaganju preispitat će se krajnja točka u procesu političke komunikacije- prakse informiranja građana i eventualni učinci informiranja na njihovu spremnost da se politički angažiraju u novom medijskom okolišu. Međutim, učinci informiranja ne moraju biti jednosmjerni i jednoznačni za sve građane. Ovdje se sugerira da se medijske publike u novom medijskom okolišu, u kojem imaju mnogo veći izbor informacija i medija koje mogu koristiti na različite načine, stratificiraju, te da se ovisno o njihovoj stratifikaciji razlikuju načini na koji se one informiraju. To je posebno izraženo u „novom medijskom okolišu”, okolišu „visokog izbora” (Prior, 2007) medija, te u kontekstu modela „masovne-samo komunikacije” (Castells, 2009) ili „umrežene komunikacije” (Cardoso, 2011). U takvom okolišu u kojem postoji velik izbor različitih informacija, u kojem se kreiraju nove medijske prakse pretraživanja, izbjegavanja, dijeljenja ili kreiranja informacija, u kojem su medijski korisnici autonomniji, selektivniji i participativniji, te u kojem se medijske publike fragmentiraju, polariziraju i kreiraju specifične medijske repertoare, mnogo je teže govoriti o jednosmjernom ili jedinstvenom učinku medija na, primjerice njihovu političku participaciju. Osim teorijskih pristupa prema odnosu upotrebe medija, informiranja i političke participacije, u izlaganju će se predstaviti i rezultati empirijskog istraživanja o repertoarima političke informiranosti i dimenzijama političke participacije u Hrvatskoj.

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

Oglasi
%d bloggers like this: